Er musiklangare



Dudes och dudettes, jag tänker från och med idag bidra med lite musikrelaterade inlägg. Och med musik menar jag såklart finkultur som hiphop, hotpants och hydraulik. Jag ska vara er guide och vägleda er genom tung bangin' screw och de senaste Voice-hitsen. Ingen diskriminering här.

Till att börja med har det varit extremt fattigt med autotune-posts på bloggen. Om vi tittar i kalendern ser vi maj 2009, men inte fan har autotune blivit den nya bootcuten. Nej, den står stadigt på egna ben och stirrar alla hatare i vitögat. Det är sedan länge klarlagt att vi inte kommer att titta tillbaka på de senaste åren och skämmas för att vi pumpade "Buy U A Drank" hundra gånger i veckan. Vad jag vill säga är att alla haterz kan gå hem, gärna med den här i lurarna:

Drake ft. R. Kelly - Best I Ever Had (Remix)

Det är alltså Drake, den sönderbloggade sötingen från Kanada, även känd som Jimmy Brooks i "Degrassi: The Next Generation". Här bjuder han in Kelly för att lattja lite på hans mixtape-låt som i sin tur meddelar att ett nytt album droppar i september. Nuförtiden är man mer skeptisk än entusiastisk när Kellz ska släppa album, men tydligen blir det "real r'n'b-shit". Bra där. Jag trodde att han bestämt sig för att i all framtid bomba och sänka sina egna soloskivor med hiphop-Kellz.

Ekvationen för R. Kelly ser nämligen ut såhär:

Gästverser på kollegornas låtar: fet skit.
Hiphoplåtar på soloskivor: meh.
Smör och snusk på soloskivor: fet skit.

Inte så svårt framgångsrecept tycker jag. Nåja, nu hoppas jag att den här låten drar upp besöksstatistiken lite. Håll till godo och håll rss-läsaren vaken inför nya kulturbetraktelser.

//Heino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0