Göteborgsvarvet 2009


Då var varvet över för det här året och det enda som är kvar och värk, blåsor och rövskav. Men det blir nog Göteborgsvarvet 2010 med. Gårdagen var en trevlig dag. Hela Göteborg var fylld av damer och herrar i tights. Min spontana tanke kring tights är att det finns vissa som kanske borde valt några mer rymliga byxor. Annars är det ganska trevligt att ligga bakom en tjej i tights;) Uppladdningen inför varvet kunde varit bättre. Eftersom vi var lite sent ute så han vi inte ta oss in till stan för att äta. Inga problem tänkte vi, där fanns ju flera matställen. Vid närmare titt så upptäckte vi att det var ärkegöteborgaren Glen Strömberg som var ansvarig för maten på hela området. Alla portioner var skrattretande små och svindyra så vi tänkte att hans ”pizza” var mest mat för pengarna. Precis när vi satt oss ner hör man Strömberg prata i mikrofonen ”Det är viktigt att ni inte äter för mycket innan loppet”. Vad gör vi då? Jo beställer in 2 nya pizzor och delar på dessa. Detta var drygt två timmar innan start. Resultatet av ätandet vart illamående från start, var riktigt närma på att ställa mig vid kanten och kasta upp min puré. Fick till och med svälja lite spya, score! Loppet gick la sådär. Kändes jobbigt som fan i år men jag kom in på 2 tim och 3 min vilket var en förbättring med 1min och 40 sek så jag får vara nöjd ändå även om jag inte tog mig under 2 timmar som var målet i år. Babas lyckades riktigt bra med han var missnöjd att han fick 26 sekunder över sitt mål, 1.45. Sluta lipa Babas jag bommade mitt mål med 3 minuter;) Jens som sprang första gången lyckades kämpa sig in på 2 tim och 11 min. Bra kämpat. Efter målet väntade dusch. Och det var ingen trevlig upplevelse… Äldre människor har inga som helst problem att visa sig nakna. Den kan stå och stretcha nakna eller ta av sig handduken 5 minuter innan de ska in i duschen. Visst vi föds alla nakna men gubbsnoppar är inget trevligt att se… Och det gick inte riktigt att undvika det heller eftersom dem fanns överallt. Efter duschen tog vi en välförtjänt hamburgare på vårt favohak i Göteborg, Burger King på Järntorget. Sen åkte vi hem till Halmstad.

Bilder från kalaset!


Väl hemma han man med att ta en dusch sen var det förfest hos Jenna. Där satt vi och drack en liten stund innan vi gick ner till stan. Vi började med Caféet där var trevligt och efter en stund var där fullt(!?) enligt vakterna. Sen drog vi vidare till Morfars där vi skakade loss ordentligt. Där var riktigt varmt och gött. Råkade stöta emot en rygg med underarmen och blev blöt efteråt, absolut torr?! Troligt! Efter morfars pallade inte Jens och Babas att vara ute mer så de gick hem. Veklingar! Jag, Böte och Svärd gick vidare till Moon. Det var i princip helt öde, trots fri entré. Men detta hindrade inte oss från att skaka loss. Vid stängning skiljdes vi åt och jag åkte hem för att sova. Det behövdes verkligen. Man kände sig ungefär som en 83-åring med ischias så det var fruktansvärt skönt att sova!
Det var allt från gårdagen!



//CJ





Kommentarer
Postat av: Heino

Man blir ändå lite avis på allt ni fick uppleva: Glenn, gubbpenisar och kämparglöd. Vackert.

2009-05-17 @ 18:19:48
Postat av: Anonym

Glöm inte bort wail tailen vi fick se. Den satt på en 50+ kvinna med. Vi räknar med dig nästa år Heino så sätt fart och löp.

2009-05-17 @ 19:10:59
Postat av: Heino

Låter som en fin idé. Om jag klarar av att inte ens äta en chokladboll under ett halvår så ska jag nog se till att fixa löpandet.

2009-05-17 @ 19:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0